Complexe services van Comarch EDI voor BIC

BIC Group, waarvan het hoofdkantoor zich in Parijs bevindt, produceert al meer dan 60 jaar een volledig assortiment aan kantoorbenodigdheden, aanstekers, scheermesjes, promotionele producten...

Het bedrijf wil eenvoudige antwoorden bieden op dagelijkse behoeften. BIC Group is wereldwijde marktleider in de productie van zak-aanstekers en neemt afwisselend de eerste en de tweede positie in als het gaat om de productie van kantoorbenodigdheden en scheermesjes. BIC is aanwezig in 160 landen.

Geïmplementeerde oplossing

Comarch EDI

Comarch EDI fournit une plateforme évolutive et configurable qui permet l'optimisation de la chaîne d'approvisionnement.

Lees meer

Zakelijke uitdaging

In 2011 gaf BIC een Request For Proposal (RFP) uit om de architectuur van haar EDI-platform opnieuw te ontwikkelen. Het bedrijf streefde naar een efficiëntere, veiligere en flexibelere oplossing, en wilde het beheer van EDI-uitwisselingen uitbesteden. De RFP had ook betrekking op de introductie van een internationale EDI-oplossing die kon worden geïmplementeerd bij alle Europese zakelijke partners van BIC (klanten, logistieke dienstverleners...).

De aanpassing van het EDI-platform was een strategisch project voor het bedrijf. Naast de IT-dimensie speelden er ook commerciële en logistieke aspecten mee.

 

Belangrijkste voordelen van Comarch EDI

  • De oplossing staat garant voor een implementatie op internationaal niveau (de mogelijkheid om partners in Europa te integreren, met inachtneming van lokale vereisten)
  • De oplossing omvat een internationale servicedesk (voor contact met zakelijke partners, ondersteuning en hulp)
  • De oplossing voorziet in een efficiënt platform voor een snelle en veilige verwerking van alle gegevens

 

De oplossing

De implementatie vond plaats volgens de Big Bang-benadering voor alle EDI-stromen en alle partners. Een dergelijke oplossing is normaalgezien problematisch vanwege het grote aantal betrokken partners en informatiestromen.

Om het project tot een succes te maken, implementeerden de Comarch- en BIC-teams een migratieplan en een efficiënte communicatiestrategie om de stabiliteit van de dagelijkse activiteiten te behouden, zonder een onderbreking van de gegevensuitwisseling tijdens de overgangsperiode te veroorzaken.

 

Voordelen

  • Aanzienlijke kostendaling – mogelijkheid om meer klanten te bereiken tegen constante acquisitiekosten
  • Verbetering van het reeds gebruikte systeem - flexibiliteit van Comarch EDI
  • Intuïtief beheer – Comarch EDI Tracking
  • Implementatie van 8 soorten berichten (ORDERS, INVOIC, DESADV, IFTSTA…)
  • Beheer van verschillende standaarden (EDIFACT, TRADACOM, XML)
  • Uitwisseling van 15.000 documenten per maand 
  • Integratie met interne tools van BIC (ERP, tickettool)
  • Servicedesk voor projectondersteuning beschikbaar in 13 talen
  • Beschikbaarheid van de klantenservice tot 99,25 %
  • Elektronische facturen in Frankrijk, Duitsland, België

 

Belangrijkste feiten over Comarch EDI

  • Meer dan 30.000 klanten in 30 landen
  • Meer dan 240 miljoen documenten per jaar verwerkt
  • Ruim tien jaar ervaring met EDI-projecten
  • Uitgebreide knowhow in specifieke landen en sectoren
  • GS1-ondersteuning
  • Callcenter in lokale talen
  • 24/7 7/7 technische ondersteuning
  • Flexibiliteit en uitermate dynamische groei

 

Wenst u meer informatie? Heeft u raad nodig bij het kiezen van een product?

Omschrijf uw behoeften en we bieden u een oplossing op maat.