Online Distribution

Comarch SFA Online Distribution is een modern platform voor communicatie en gegevensuitwisseling tussen fabrikanten en hun netwerk van distributeurs. De toepassing communiceert automatisch gegevens in verband met verkopen en magazijnvoorraden. 

De rapporten worden op dagelijkse basis gegenereerd dankzij een speciale interface die in de magazijnen van de distributeurs is geïnstalleerd (integratie met het ERP-systeem van de distributeurs).

 

Demo aanvragen

comarch online distribution

Functionaliteiten

COMMUNICATIETOEPASSING

De toepassing biedt veilige B2B-communicatie in twee richtingen. Fabrikanten krijgen informatie over magazijnvoorraden, verkoopniveaus en ordervoltooiing door vertegenwoordigers terwijl distributeurs automatisch informatie krijgen over het aantal orders dat is verwezenlijkt door hun vertegenwoordigers. De gegevens worden vervolgens naar het boekhoud- of verkoopsysteem van de distributeur verzonden

GEGEVENSNORMALISERING EN -HARMONISERING

Constante dienstverlening is gewaarborgd, waaronder: afstemming van diverse records van zakenpartners (catalogi: klanten, producten), duplicering van records en ontwikkeling van een voortdurend bijgewerkt centraal register met producten en klanten. Een toegewijd team van ongeveer 50 consultants garandeert de hoogste kwaliteit van gegevens

INTERFACES

De toepassing biedt een interface voor het financiële/boekhoudkundige systeem van distributeurs. Een betrouwbaar partnernetwerk van integrators zorgt ervoor dat projectinterfaces worden ontwikkeld volgens de richtlijnen van Comarch en voldoen aan de EDI-normen (Electronic Data Interchange). Dankzij de integratie van meer dan 800 distributeurs kunnen we nieuwe projecten snel lanceren

GEGEVENSRAPPORTAGE

De verzamelde informatie van distributeurs wordt verwerkt, vervolledigd, samengevoegd en vervolgens doorgegeven aan de fabrikant. De beschikbare mogelijkheden op het gebied van rapportage zijn: 1) databasereplicatie 2) invoer in een datawarehouse van de fabrikant 3) gebruik van Comarch SFA Online Sales Support

INTEGRATIE

Comarch SFA Online Distribution is geïntegreerd met het mobiele verkoopsysteem, Comarch SFA Mobile Sales Force en Online Sales Support. Door de wederzijdse informatiestroom tussen systemen kan elke gebruiker de realisatie van KPI’s bewaken (bijvoorbeeld beoogde verkoop en inkoop)

TOTAALCATEGORIE

Weergave van het verkoopaandeel van vrij configureerbare productcategorieën van de fabrikant ten opzichte van de concurrentie

Diensten

HELPDESK

Comarch Helpdesk is het eerste ondersteuningsniveau voor gebruikers van het Comarchs SFA-systeem. De adviseurs van Comarch bieden telefonische ondersteuning in 6 talen (EN, DE, PL, UA, RU, FR), en dit 5 dagen per week, 8 uur per dag.

TRAINING

Comarch organiseert professionele trainingen voor gebruikers van het systeem. Trainingen worden georganiseerd door een professioneel team consultants van ons trainingscentrum.

TECHNISCHE ONDERSTEUNING

Comarch’s tweede ondersteuningsniveau biedt e-mailondersteuning (ticketingsysteem) voor installatie, configuratie en bugfixing.

HOSTING

Comarch Hosting biedt een complete IT-omgeving voor toepassingen op één van onze datacenterlocaties. De veilige infrastructuur en managementdiensten staan garant voor een efficiënte werking van bedrijfstoepassingen. Comarch’s datacenters bevinden zich in Duitsland (Frankfurt, Dresden), Frankrijk (Lille), de Verenigde Staten (Chicago) en Polen (Krakau, Warschau).

SERVICE VOOR MOBIELE TOESTELLEN

Comarch biedt extra diensten voor mobiele toestellen om te zorgen dat mobiele gebruikers ononderbroken hun werk kunnen verrichten.

VERKOOP VAN MOBIELE TOESTELLEN

Comarch werkt samen met toonaangevende leveranciers van hardware, waaronder fabrikanten van mobiele toestellen zoals Apple (Comarch is een erkende Apple-reseller) en Samsung.

GEGEVENSNORMALISERING EN -HARMONISERING

In het kader van de implementatie van de Online Distribution-module biedt Comarch eenmalige of periodieke normaliserings- en harmoniseringsdiensten voor gegevens die werden verkregen van distributeurs/groothandelaars.

CONTROLE VAN GEGEVENSKWALITEIT

In het kader van de implementatie van de Online Distribution-module wordt een periodieke controle van gegevens, die zijn verkregen van distributeurs/groothandelaars, uitgevoerd door elektronische gegevens te vergelijken met gegevens op papier (rapporten en lijsten die zijn opgesteld door de distributeur).

GEOGRAFISCHE COÖRDINATEN VOOR ELK VERKOOPPUNT

In het kader van de Geomarketing-dienst wijzen we geografische coördinaten toe aan elk verkooppunt en delen we deze.

comarch online distribution

Voordelen

  • Verbetering van de beschikbaarheid van producten door de focus op het ontwikkelingsniveau van digitale distributie
  • Toegang tot verkoopgegevens van individuele winkels of winkelcategorieën (al dan niet ondersteund door de eigen verkoopafdeling)
  • Efficiëntieanalyse van centrale en lokale marketingacties
  • Optimalisering van reserves (beoogde verkoop en inkoop) en eigen productie
  • Mogelijkheid om klantenpotentieel te ontwikkelen en de effectiviteit van samenwerkingen te meten (P&L)
  • Transparant systeem voor onderlinge verrekening tussen zakenpartners
  • Efficiënte beloning van vertegenwoordigers door zowel de fabrikant als de distributeur
  • Toegang tot de magazijnvoorraden van distributeurs voor vertegenwoordigers van de fabrikant op het moment dat de order wordt gegenereerd (in de toepassing Comarch SFA Mobile Sales Force)

 

Klanten

Carlsberg

Diageo

Colgate-Palmolive

Red Bull

Mars

Nivea

Stella-Pack

Grupa Żywiec

Hortex

Wawel

IDS Group

PPG

Navo

Wenst u meer informatie? Heeft u raad nodig bij het kiezen van een product?

Omschrijf uw behoeften en we bieden u een oplossing op maat.