Mobile Sales Force

Comarch SFA Mobile Sales Force is een uitstekende en betrouwbare toepassing voor vertegenwoordigers en biedt hen de mogelijkheid om louter en alleen via mobiele toestellen te verkopen.

De toepassing geeft snel en moeiteloos een totaalbeeld van een klant en helpt bij het registreren van de volgende stappen van een bezoek. Het is een perfecte tool voor de ondersteuning van marketingactiviteiten, met modules zoals assettracking, beheer van POS-materiaal of enquêtes.

 

Demo aanvragen

mobile sales force comarch

Functionaliteiten

KLANTENKAART

Met een klantenkaart kunnen gebruikers klantgegevens bekijken en bijwerken, en de klantgeschiedenis raadplegen

VORDERINGEN

Gebruikers kunnen openstaande klantfacturen bekijken tijdens een klantbezoek of direct op een klantenkaart. Onbetaalde facturen kunnen direct worden geïmporteerd vanuit een financieel boekhoudsysteem

PRODUCTKAART

Een productkaart bevat belangrijke informatie over producten, logistieke gegevens, prijslijsten en productfoto’s

KLANTENBEZOEKEN

Het verloop van een klantenbezoek wordt vooraf door een klantmedewerker vastgelegd. Het bezoek kan worden gepersonaliseerd op basis van de elementen ervan, het verplichte karakter en overeengekomen parameters – klantcategorie, verkoopkanaal... De toepassing biedt de vertegenwoordiger toegang tot klantgegevens en de bijbehorende geschiedenis, en registreert alle taken in de vorm van elementen van het klantenbezoek

KALENDER EN ROUTEMANAGEMENT

Een toepassingsmodule die het beheer van planningen voor vertegenwoordigers vergemakkelijkt. Vertegenwoordigers kunnen hun werk plannen met de toepassing en het gebruiksklare routeplan kan direct op een digitale kaart worden weergegeven (Google Maps)

VRAGENLIJSTEN EN TAKEN

Met deze functionaliteit kan de gebruiker vooraf opgestelde vragenlijsten en taken invullen. De vragenlijsten en taken worden onder andere gebruikt voor merchandising en voor onderzoek naar concurrenten of winkelprijzen

POS-MATERIAAL EN VASTE ACTIVA

Beheer van POS-materiaal biedt medewerkers de mogelijkheid om een probleem te registreren, en om de aanwezigheid, bestelling en installatie/verwijdering van POS-materialen of vaste activa die in het systeem zijn gedefinieerd te controleren

GPS

Deze functie maakt het mogelijk om de positie van een werknemer op verschillende momenten tijdens het werk op te slaan, bijvoorbeeld tijdens bezoeken of tijdens synchronisatie

AFWEZIGHEDEN

Deze functie maakt het mogelijk om korte en langdurige afwezigheden te registreren. Na registratie wordt een melding van de afwezigheid doorgestuurd naar een hoger managementniveau voor verdere goedkeuring

MELDINGEN

De mobiele toepassing kan gebruikers informeren over belangrijke gebeurtenissen in het systeem. Deze worden weergegeven in het gebied voor meldingen. Meldingen kunnen verband houden met nieuwe berichten, niet-afgesloten werkdagen, gebrek aan informatie over actuele meterstanden of een uitgeschakeld GPS-apparaat (indien nodig)

ANALYSES

De mobiele toepassing bevat diverse vooraf opgestelde rapporten die beschikbaar zijn voor vertegenwoordigers. Ze bestaan uit verkooprapporten (gesorteerd op bereik, klant en groothandels), marketingrapporten (houden verband met vragenlijsten en voltooiing van taken), voltooiing van routes en verwezenlijking van verkoop-/kwaliteitsdoelen

ORDERS

De mogelijkheid om orders in te voeren tijdens klantbezoeken. Tijdens het invoeren heeft de vertegenwoordiger mobiele toegang tot de actuele inventaris van beschikbare producten en prijzen, plus tot de commerciële voorwaarden van de klant

DOELEN

De toepassing biedt de gebruiker de mogelijkheid om verkoop- en kwaliteitsdoelstellingen aan vertegenwoordigers toe te wijzen. De implementatie ervan kan permanent worden gevolgd op een mobiel apparaat en door superieuren

KENNISDATABASE

Permanente en gemakkelijke toegang tot alle benodigde verkoop- en promotiematerialen. Dankzij deze functionaliteit heeft de vertegenwoordiger altijd toegang tot alle informatie op zijn of haar mobiele apparaat

PROMOTIES

Tijdens een bezoek aan de klant informeert de toepassing de vertegenwoordiger over actuele promoties. Vertegenwoordigers mogen promoties en voordelen in verband met promoties registreren

MERCHANDISING

Via deze functionaliteit kunnen vertegenwoordigers de naleving van diverse distributie- en zichtbaarheidsnormen afdwingen tijdens een bezoek aan het verkooppunt

WAGENPARKBEHEER

Hiermee kan het gebruik van auto’s door vertegenwoordigers worden geregistreerd en kunnen reparaties of andere gebeurtenissen beheerd worden. Automatische meldingen voor aanstaande inspecties en registratie van garanties

KOSTEN

De toepassing stelt vertegenwoordigers in staat om de zakelijke uitgaven te registreren. Geregistreerde kosten worden daarna voor afwikkeling doorgestuurd naar het relevante managementniveau

BERICHTEN

Ondersteunt constante tweerichtingscommunicatie tussen medewerkers en managers dankzij één of meerdere tekstberichten

Kenmerken per sector

Een moderne mobiele app die merchandisers ondersteunt in hun dagelijks werk:

  • Vrij te configureren winkelbezoeken, stappen en elementen
  • Verzamelen van marktinformatie 
  • Enquêtes

             - Distributienormen

             - Zichtbaarheidsnormen

  • Toegang tot de volledige klantgeschiedenis - mobiel CRM
  • Globaal rapport van promoties 
  • Beheer van POS-materiaal
  • Functionele kalender en route management
  • Beeldherkenning

Alomvattende oplossing die verkoopsprocessen effectiever, smart en efficiënter maakt:

  • Configureerbare stappen en elementen voor elk bezoek
  • Intuïtieve orderprocessen:

                - Toegang tot huidige voorraden, prijzen, promoties en commerciële voorwaarden
                - Suggesties

  • Toegang tot de volledige klantgeschiedenis - mobiel CRM
  • Verzamelen van marktinformatie
  • 360º productoverzicht
  • Beheer van POS-materiaal
  • Functionle kalender en route management

‘s Werelds 1e applicatie die tegemoetkomt aan de specifieke vereisten van de horeca industrie:

  • Toegang tot de volledige klantgeschiedenis en commerciële voorwaarden – mobiel CRM
  • Menukaart creator voor dranken
  • 360º productoverzicht incl. deskundig advies over

                 - Regio
                 - Single Malt/Blended
                 - Vaten
                 - Jaartal

  • Recepten – cross-selling met order suggesties 
  • Beheer van POS-materiaal
  • Functionele kalender en route management
  • Integratie met call center

Verscheidene functies van de applicatie specifiek aangepast aan het farma verkoopkanaal:

  • Toegang tot de volledige klantgeschiedenis – mobiel CRM
  • Groepsgesprekken
  • Functionele kalender en route management

               - bezoekmeldingen

  • Distributie van stalen
  • Marketing materiaal 

               - aangepast aan sector regulatie

  • Rapporten
  • 360º productoverzicht

               - professionele productpresentatie

  • Kennisdatabase

               - regelmatige toegang tot nieuws over producten (komende van Comarch ERP)
               - informatie over dokters
               - informatie over apotheken en drogisterijen (via systemen van derden)

 

Alomvattende oplossing die verkoopsprocessen effectiever, smart en efficiënter maakt:

  • Vrij te configureren winkelbezoeken, stappen en elementen
  • Beheer van offertes en tenders
  • Investeringskaarten
  • Beheer van winkelgereedschap

               - Opbouw/afbraak

  • Order- en onderhoudsbeheer
  • Intuïtieve orderprocessen: 

               - Beheer van speciale kortingen

  • 360º productoverzicht
  • Workflow taken
  • Functionele kalender en route management

               - Geautomatiseerde service bezoeken

Een moderne mobiele app die buitendiensten ondersteunt in hun dagelijks werk:

  • Vrij te configureren winkelbezoeken, stappen en elementen
  • Verzamelen van informatie 

                - Enquêtes
                - Taken
                - Memo’s
                - Meldingen
                - GPS coördinaten

  • Toegang tot de volledige klantgeschiedenis – mobiel CRM
  • Functionele kalender en route management

Diensten

HELPDESK

Comarch Helpdesk is het eerste ondersteuningsniveau voor gebruikers van het Comarchs SFA-systeem. De adviseurs van Comarch bieden telefonische ondersteuning in 6 talen (EN, DE, PL, UA, RU, FR), en dit 5 dagen per week, 8 uur per dag.

TRAINING

Comarch organiseert professionele trainingen voor gebruikers van het systeem. Trainingen worden georganiseerd door een professioneel team consultants van ons trainingscentrum.

TECHNISCHE ONDERSTEUNING

Comarch’s tweede ondersteuningsniveau biedt e-mailondersteuning (ticketingsysteem) voor installatie, configuratie en bugfixing.

HOSTING

Comarch Hosting biedt een complete IT-omgeving voor toepassingen op één van onze datacenterlocaties. De veilige infrastructuur en managementdiensten staan garant voor een efficiënte werking van bedrijfstoepassingen. Comarch’s datacenters bevinden zich in Duitsland (Frankfurt, Dresden), Frankrijk (Lille), de Verenigde Staten (Chicago) en Polen (Krakau, Warschau).

SERVICE VOOR MOBIELE TOESTELLEN

Comarch biedt extra diensten voor mobiele toestellen om te zorgen dat mobiele gebruikers ononderbroken hun werk kunnen verrichten.

VERKOOP VAN MOBIELE TOESTELLEN

Comarch werkt samen met toonaangevende leveranciers van hardware, waaronder fabrikanten van mobiele toestellen zoals Apple (Comarch is een erkende Apple-reseller) en Samsung.

GEGEVENSNORMALISERING EN -HARMONISERING

In het kader van de implementatie van de Online Distribution-module biedt Comarch eenmalige of periodieke normaliserings- en harmoniseringsdiensten voor gegevens die werden verkregen van distributeurs/groothandelaars.

CONTROLE VAN GEGEVENSKWALITEIT

In het kader van de implementatie van de Online Distribution-module wordt een periodieke controle van gegevens, die zijn verkregen van distributeurs/groothandelaars, uitgevoerd door elektronische gegevens te vergelijken met gegevens op papier (rapporten en lijsten die zijn opgesteld door de distributeur).

GEOGRAFISCHE COÖRDINATEN VOOR ELK VERKOOPPUNT

In het kader van de Geomarketing-dienst wijzen we geografische coördinaten toe aan elk verkooppunt en delen we deze.

comarch mobile sales force

Voordelen

  • Automatische werkrapporten van vertegenwoordigers, papieren rapporten worden overbodig
  • Ondersteuning bij het dagelijkse werk – vooraf opgestelde bezoekscenario’s aangepast aan het werk van de vertegenwoordigers, de klantcategorie, de kennisdatabase...
  • POS-materiaal, vaste activa en beheer van marketingmaterialen
  • Direct contact met een superieur – gebruik van de berichtenmodule
  • Werkplanbeheer – agenda- en routemanagement
  • Verbeterde verkoopefficiëntie - volledige ondersteuning voor aanbiedingen en verkoopprocessen
  • Toename van de activiteit van vertegenwoordigers op het gebied van verkopen (ondersteuning van verkoop- en servicedoelstellingen)
  • Kortere training voor nieuwe medewerkers – klantgeschiedenis is beschikbaar in het systeem

 

Carlsberg

"Carlsberg Polen koos voor Comarch SFA Online Distribution omdat deze past in de strategie van nauwe samenwerking met de verschillende verkooppunten van het detailhandelsnetwerk. Comarch bood de aantrekkelijkste oplossing voor zowel de implementatie als het verdere onderhoud van het complete systeem" - Michał Bobrowski, Carlsberg Polen

Diageo

"De keuze voor Comarch’s oplossing werd voorafgegaan door de implementatie van een proefproject, waardoor we onze ultieme eisen voor het systeem konden definiëren en Comarch’s product konden evalueren. De oplossing die we uiteindelijk voor ons bedrijf hebben gekozen maakt uitgebreide ondersteuning van verkoopkanalen mogelijk, en het systeem zelf ondersteunt het werk van commerciële vertegenwoordigers conform de vereiste werkstandaarden" - Rafał Stępień, Diageo Polska

Colgate-Palmolive

"We kozen voor Comarch SFA Online Distribution om gegevens te verkrijgen over de magazijnen van onze partners en om deze te kunnen inventariseren. Op die manier kregen we directe en permanente toegang tot marktinformatie. Dankzij het vakmanschap van Comarch’s specialisten kon de serie ECOD-oplossingen worden aangepast aan de functionele behoeften van de complete logistieke structuur van ons bedrijf" - Piotr Goździejewski, Colgate-Palmolive Polen

Mars

Mars werkt samen met Comarch door voor Comarch SFA Online Distribution te kiezen.

Nivea

Nivea, één van de grootste fabrikanten van cosmetica voor volwassenen en kinderen, ging eveneens een samenwerking met Comarch aan. Het bedrijf heeft Comarch SFA Online Distribution geïmplementeerd.

Stella-Pack

"Comarch SFA Mobile Sales Force Apps en Comarch SFA Online Distribution stellen ons in staat om snel te reageren op de behoeften van onze partners, geven ons toegang tot de samenwerkingsgeschiedenis met onze zakenpartners en voorkomen fouten resulterend uit de handmatige verwerking van documenten. Bovendien hebben we dankzij de oplossing informatie kunnen verzamelen op basis waarvan we onze concurrentiepositie hebben verbeterd" - Marek Jaszczak, Stella Pack SA

Grupa Żywiec

"Żywiec Group begon haar samenwerking met Comarch SA in 2008 in het kader van de implementatie en het onderhoud van Comarch SFA Online Distribution en Comarch SFA Online Sales Support. Op basis van de huidige samenwerking kunnen we Comarch SA aanbevelen als geloofwaardige en betrouwbare partner" - Marek Warejko, Grupa Żywiec

AkzoNobel

"Door de uitbreiding van onze eerdere samenwerking krijgen we een volledig en betrouwbaar beeld van de markt waarop wij opereren. Dankzij het innovatieve karakter en de flexibiliteit van Comarch’s oplossing kunnen we een ware revolutie teweegbrengen in de huidige samenwerking met onze zakenpartners. Met Comarch SFA Online Distribution en Comarch SFA Online Sales Support komen we ongetwijfeld nog dichter bij onze zakenpartners en onze eigen lokale verkoopafdeling te staan" - Waldemar Romanowski, AkzoNobel Polen

Glasssolutions

De implementatie van hoogwaardige IT-oplossingen ondersteunt een efficiënt beheer van klantrelaties en investeringsprocessen - Comarch SFA Mobile Sales Force.

Hortex

"De keuze voor Comarch SFA Online Distribution werd voorafgegaan door de implementatie van een proefproject, waardoor we onze ultieme eisen voor het systeem konden definiëren en de producten van verschillende leveranciers konden evalueren. We hebben veel aandacht besteed aan de vraag of de leverancier een alomvattende aanpak van het project bood: van samenwerking met de distributeur tot rapportage van betrouwbare informatie" - Halina Pilich, Hortex

Wawel

"Wawel is een toonaangevende fabrikant van zoetwaren in Polen. In 2003 zijn we een succesvolle samenwerking met Comarch begonnen in het kader van de implementatie van de ECOD Operator (nu Comarch EDI) en voorheen ECOD Agent (nu Comarch SFA Mobile Sales Force Apps), evenals Comarch ECOD Distribution (nu Comarch SFA Online Distribution)" - Robert Okoński, Wawel

IDS Group

"We hebben opnieuw een oplossing geïmplementeerd die is ontwikkeld door Comarch en die ons vele voordelen biedt dankzij de integratie met meerdere systemen. Door de integratie van het systeem met onze distributeurs kan ons verkoopteam actuele informatie krijgen over de voorraad in onze magazijnen, en bovendien orders versturen die moeten worden verwerkt. Het systeem biedt ons ook toegang tot informatie over de omzet van distributeurs, zodat we het werk van onze medewerkers kunnen beoordelen" - Marko Tkachuk, IDS Group Oekraïne

Mieszko

Implementatie van Comarch SFA Online Distribution voor communicatie en rapportage over het distributiekanaal.

PPG

"Na enkele maanden hard werken hebben we een volledig onafhankelijke oplossing verkregen die volledig is aangepast aan de eisen van de industrie en het samenwerkingsmodel van ons retailnetwerk - Studio Dekoral. De gebruikte tool zal ongetwijfeld een positieve invloed hebben op de kwaliteit en de organisatie van de klantenservice, en zal de efficiëntie van onze activiteiten verbeteren door de automatisering van verkoopprocessen" - Marek Urbańczyk, PPG Deco Polen

Agros Nova

"Sinds 2009 maken we samen met onze distributeurs gebruik van Comarch SFA Online Sales Support. Dankzij dit systeem hebben zij toegang tot actuele gegevens die ze regelmatig raadplegen voor rapportagedoelen en om up-to-date te blijven. Het complete Comarch SFA-systeem is geoutsourcet, dus we hoeven niet te investeren in een dure IT- en communicatie-infrastructuur" - Marek Sablik, Agros Nova

Navo

"NAVO was al enige tijd op zoek naar een oplossing ter ondersteuning van de inspanningen om een marktaandeel te verwerven in de verkoop en distributie van FMCG-producten. Na een grondige analyse kozen we voor Comarch SFA Mobile Sales Force Apps" - Iwona Pawlak, Navo PGD

Wenst u meer informatie? Heeft u raad nodig bij het kiezen van een product?

Omschrijf uw behoeften en we bieden u een oplossing op maat.