Comarch helpt LG U+ bij de lancering van het eerste 5G-netwerk ter wereld

LG U+KRAKAU, Polen – 21 mei 2019 – Comarch speelde een belangrijk rol in een baanbrekend telecommunicatieproject dankzij de radicaal nieuwe benadering van netwerkbronnen en service monitoring die het bedrijf ontwierp voor LG U+ en haar 5G-netwerk.

 

Deze Comarch-oplossing biedt een alternatief voor IT-silo’s en garandeert een efficiënte implementatie van moderne 5G-diensten. Door middel van automatisering zal de efficiëntie van het netwerkbeheer verhogen en de bijbehorende kosten verlagen.

Deze netwerklancering is voor LG U+ de eerste stap naar een uitgebreide migratie van een interne oplossing naar een modern en alomvattend telecom-ecosysteem. Als voorbereiding op de introductie van het 5G-netwerk zorgde Comarch ervoor dat in de toekomst een efficiënte implementatie van toekomstige 5G-diensten mogelijk zal zijn, net zoals geautomatiseerd netwerkbeheer, ondersteuning voor netwerkvirtualisatie en nieuwe tools om logische verbindingslagen te creëren.

De Comarch module ‘Intelligent Assurance & Analytics’ verzamelt gegevens uit het 5G-netwerk. LG U+ zal deze oplossing permanent implementeren in haar mobiele en vaste netwerken om zo de kern van haar 5G-netwerk, -service en -klantenactiviteiten uit te werken.

‘Deze mijlpaal is een enorme prestatie waar het hele projectteam trots op mag zijn, en daarbij rekenen we alle medewerkers van Comarch, LG CNS en LG U+,’ vertelt Paweł Workiewicz, CEO van Comarch Korea. ‘Ondanks de veeleisende timing hebben we een zeer efficiënte projectomgeving gebouwd die LG U+ in staat stelt om met succes aanzienlijke bedrijfswaarde te creëren.’

 

Over Comarch

Comarch heeft meer dan 20 jaar ervaring met het ontwerpen, implementeren en integreren van software en IT-diensten voor internationale klanten zoals BP, Deutsche Telekom, Diageo, KPN, Orange, Telefónica, Unilever en Vodafone. De gespecialiseerde telecommunicatieafdeling van Comarch ontwikkelt technologische oplossingen die exploitanten in staat stellen hun inkomsten te verhogen, de bedrijfsefficiëntie te verbeteren, systemen te vereenvoudigen, de kosten te verlagen, de klantervaring te verbeteren, nieuwe diensten te ontwikkelen en de time-to-market te verkorten.

 

Over LG U+

LG U+ is opgericht op 11 juli 1996 en heeft sindsdien het leven van haar klanten grondig veranderd. LG U+ wil telecommunicatiediensten, hi-speed internet, VoIP- en IPTV-diensten en andere datadiensten aanbieden. LG U+ creëerde het allereerste nationale LTE-netwerk met de hoogste kwaliteit aan supersnelle diensten. In het huidige tijdperk van 5G en IoT blijft LG U+ hogere servicenormen creëren en vele klanten gelukkig maken.

LG U+ classificeert haar bedrijfssectoren in ‘Mobile’, ‘Home’, ‘IoT’ en ‘Corporate’, afhankelijk van het type klant. Elke bedrijfssector biedt innovatieve vaste en draadloze dienstenpakketten aan, op basis van geoptimaliseerde netwerken. LG U+ zet alles in op de ontwikkeling van hoogwaardige en hoogstaande inhoud om haar klanten gedifferentieerde waarde te bieden.

 

Share