Servicebeheer, datacenter en netwerk- en telefoniediensten voor Thomas Cook Group

Thomas Cook Group Plc is een toonaangevende organisatie in de vrijetijds-, reis- en toerisme-industrie. Dit bedrijf, met hoofdzetel in Londen, werd opgericht in 1841 en is genoteerd op de FTSE 250-index van de London Stock Exchange.

Het is actief in meer dan 20 landen en is de nummer één of twee op de primaire markten van het bedrijf. Het bedrijf levert als vertrouwde pionier in wereldwijde reizen inspirerende, persoonlijke reizen aan meer dan 20 miljoen klanten per jaar. Thomas Cook Group Plc wordt ondersteund door bijna 30.000 medewerkers die de filosofie van het bedrijf uitdragen en de klant centraal stellen bij alles wat ze doen.

Geïmplementeerde oplossingen

Comarch Data Center

Als alternatief voor de uitbreiding van de bronnen van hun eigen IT-infrastructuur kunnen bedrijven gebruik maken van Comarch Data Centers, moderne faciliteiten voor de verwerking en opslag van data.

Lees meer

Basisinformatie over het project

 

  • Begin van het project: 2015
  • Geografisch bereik: Wereldwijd
  • Soort project: Uitbreiding van IT-bronnen
  • Uitbreiding van IT-bronnen voor Thomas Cook

De oplossing

De Thomas Cook Group, een pionier in de wereldwijde reisindustrie, koos Comarch als softwareontwikkelaar en IT-dienstverlener voor de uitbreiding van haar IT-bronnen en de ondersteuning van de overgang van datacenters en de dagelijkse interne activiteiten.

Thomas Cook en Comarch bundelden hun krachten voor de overgang naar het nieuwe model en voltooiden binnen het budget en binnen twee maanden (eerder dan gepland) de complexe overdracht van servicebeheer, datacenters en netwerk- en telefoniediensten. Comarch verstrekt inmiddels ook datacenterservices en andere dagelijkse operationele diensten in samenwerking met het Thomas Cook-team.

Deze samenwerking heeft geleid tot een aanzienlijke verlaging van de constante IT-kosten voor Thomas Cook en een hogere mate van flexibiliteit bij het reageren op en het leveren van IT-diensten op basis van zakelijke behoeften.

 

Beschrijving van het project

Het toepassingsgebied van het project omvat:

  • Beschikbaarstelling van bekwame IT-professionals die verantwoordelijk zijn voor processen en datacenteractiviteiten bij Thomas Cook Group Plc
  • Tot deze IT-professionals behoren engineers en analisten die diensten leveren in samenwerking met het IT-team van Thomas Cook
  • Thomas Cook Group Plc helpen bij de overdracht van het datacenter en van de dagelijkse werkzaamheden van de vorige leverancier 
  • Thomas Cook Group Plc helpen bij het proces van kennisoverdracht tussen de vorige leverancier en Thomas Cook
  • Voortdurende ondersteuning bieden voor datacenteractiviteiten

 

Voordelen

  • Een aanzienlijke daling van de constante kosten van Thomas Group Plc voor operationeel beheer
  • Uitbreiding van de bronnen voor servicebeheer, datacenters en netwerk- en telefoniediensten
  • Gestructureerde en gedocumenteerde overdracht van kennis van de vorige leverancier aan Thomas Cook, zodat het bedrijf operationeel onafhankelijk is op het gebied van IT
  • Overdracht van off-shore capaciteit naar near-shore en on-shore
  • Ondersteuning van de overgang van een model met één IT-outsourcer naar een IT-model met meerdere bronnen (service-integratie en -beheer)

 

Opmerkingen van Thomas Cook Group

 

"Het model dat we samen met Comarch besloten te implementeren, blijkt bijzonder succesvol te zijn. Je komt maar zelden een leverancier tegen die zo begaan is met en gepassioneerd door een project. We zijn erg blij om een wereldwijde IT-dienstverlener van dergelijk kaliber als partner te hebben"

 

Gary Dashwood, Group Head IT en Service Operations bij Thomas Cook Group

 

 

Wenst u meer informatie? Heeft u raad nodig bij het kiezen van een product?

Omschrijf uw behoeften en we bieden u een oplossing op maat.