Loyalty Management voor Enterprise Rent-a-Car

Enterprise Rent-A-Car is een internationaal erkend autoverhuurbedrijf dat werd opgericht in 1957 en dat onderdeel is van en beheerd wordt door Enterprise Holdings in St. Louis. Het merk bezit meer dan 7.000 verhuurkantoren in de Verenigde Staten, Canada, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Duitsland, Frankrijk en Spanje.

Het bedrijf biedt een breed scala aan programma’s voor autoleasing, carpooling, car sharing en verhuur op uurbasis. Het wagenpark voor verhuur bestaat uit meer dan 120 verschillende merken en modellen.

Geïmplementeerde oplossing

Comarch Loyalty Management

Comarch levert klanten al meer dan 13 jaar geavanceerde IT-oplossingen voor het uitgebreid beheer van loyaliteitsprogramma’s, klantrelaties en ondersteuning van marketingactiviteiten.

Lees meer

Loyalty Management voor Enterprise Rent-a-Car

Zakelijke uitdagingen

In 2011 besloot Enterprise Rent-A-Car haar Enterprise Plus-loyaliteitsprogramma opnieuw te lanceren. Het programma biedt leden de mogelijkheid om punten te verdienen voor voertuigen die ze huren in de VS, Canada en Puerto Rico. Punten kunnen op elk moment worden ingewisseld voor gratis verhuurdagen voor elk voertuig binnen het hele netwerk van het bedrijf. Er zijn geen uitgesloten data en de verzamelde punten vervallen niet zolang programmaleden minstens eens om de twee jaar een voertuig huren. Programmaleden krijgen een speciaal telefoonnummer, een speciale check-in bij deelnemende locaties en exclusieve aanbiedingen die uitsluitend voor leden bestemd zijn. Leden kunnen drie eliteniveaus bereiken: Silver, Gold of Platinum. Bij elk niveau hoort een unieke set voordelen, zoals bonuspunten en voertuigupgrades.

 

Zakelijke vereisten

Het bedrijf was op zoek naar een IT-leverancier die de volgende doelen kon realiseren:

  • Een klantloyaliteitsoplossing ter ondersteuning van een grootschalig programmaplatform, met de mogelijkheid om miljoenen leden van dienst te zijn;
  • De mogelijkheid om het systeem te gebruiken met een minimale investering in hardware; een PaaS-model waarbij een leverancier wordt aangesteld om de geleverde hardware, software en andere diensten te onderhouden en te beheren;
  • Ervaring met  klanten in de reisbranche.

 

De oplossing

Enterprise Rent-A-Car besloot het Comarch Loyalty Management for Car Rentals-systeem te kopen om haar loyaliteitsprogramma nieuw leven in te blazen. Het systeem is een branche-specifieke versie van het Comarch Loyalty Management for Airlines-systeem, waardoor het autoverhuurbedrijven een uitgebreide set van functionaliteiten kan bieden die reeds worden gebruikt in Frequent Flyer-programma's. De volgende modules werden geïmplementeerd:

  • Business Administration-module – biedt de beheerder van het loyaliteitsprogramma een eindeloos aantal spaar- en inwisselmogelijkheden
  • Contactcenter – maakt communicatie via meerdere kanalen met een lid van het loyaliteitsprogramma mogelijk
  • Ledenportaal – webportaal voor leden die op de hoogte willen blijven. 

 

Resultaten

De eerste resultaten van het programma zijn als volgt (alle cijfers in vergelijking met de startdatum van het programma):

  • Inschrijvingen +26%
  • Actieve leden +22,5%
  • Verhuur +24%
  • Dagen +26%
  • Inkomsten +25%

Meer leden die vaker huren:

  • 1 – 5 verhuurtransacties +11%
  • 6 – 11 verhuurtransacties +10%
  • 12 – 23 verhuurtransacties +11%
  • >24 verhuurtransacties +11%

Andere statistieken:

  • Klantentrouw +1%
  • Afvloeiing -4%
  • Heractivering +21,5%

 

Opmerkingen van Enterprise

 

De resultaten van de herlancering van het Enterprise Plus-programma hebben al onze verwachtingen overtroffen. We behaalden onze doelen voor het eerste jaar al in de eerste 9 maanden na de herlancering, en onze huidige maandelijkse groei stijgt zelfs sneller dan onze groeicijfers vanaf vorig jaareinde.

Comarch bewees zich een ware partner: niet alleen tijdens het ontwerp, de ontwikkeling en de introductie van het programma, maar ook tijdens het eerste jaar toen we verbeteringen aan zowel het programma als aan het ondersteunende systeem aanbrachten. Hun team heeft onvermoeibaar samengewerkt met onze interne IT-teams om de communicatie tussen beide systemen te optimaliseren en om deze communicatie naadloos te maken voor onze klanten, waardoor de algehele ervaring en de tevredenheid over het programma toegenomen zijn.

 

Wenst u meer informatie? Heeft u raad nodig bij het kiezen van een product?

Omschrijf uw behoeften en we bieden u een oplossing op maat.