Comarch Loyalty Management voor Leroy Merlin

Leroy Merlin is de oudste keten van bouwmarkten in Polen die een breed scala aan bouw-, renovatie-, decoratie- en tuinproducten biedt. De eerste winkel werd in 1996 geopend in Piaseczno (vlakbij Warschau), en inmiddels zijn er 46 Leroy Merlin-winkels in verschillende steden, met oppervlakten variërend van 6.000 tot 18.000 m².

Leroy Merlin is tevens ook één van de grootste doe-het-zelfketens in Europa. Het bedrijf is onderdeel van GROUPE ADEO.

Geïmplementeerde oplossing

Comarch Loyalty Management

Comarch levert klanten al meer dan 13 jaar geavanceerde IT-oplossingen voor het uitgebreid beheer van loyaliteitsprogramma’s, klantrelaties en ondersteuning van marketingactiviteiten.

Lees meer

Loyalty Management voor Leroy Merlin

Zakelijke uitdagingen

  • ontwikkeling van een systeem voor een innovatief loyaliteitsprogramma
  • beloning van Leroy Merlin’s meest waardevolle klanten 
  • inzicht in de behoeften van individuele klanten
  • bepaling van individuele beloningsstrategieën voor specifieke klantsegmenten

 

De oplossing

De implementatie van Comarch Loyalty Management bij de Leroy Merlin-winkelketen werd in april 2008 voltooid. Het project werd uitgevoerd binnen een termijn van zes maanden. 

Het Comarch Loyalty Management-systeem dat bij Leroy Merlin werd geïmplementeerd, bestaat uit de Business Administration-toepassing, de B2C-webtoepassing voor klanten en de Customer Service Offices-toepassing in winkels, die alle functies met betrekking tot klantregistratie en bonusinwisseling biedt. Het systeem werd geïmplementeerd in het datacenter op het hoofdkantoor van Leroy Merlin.

Het systeem werd geïmplementeerd in een offline model. Loyaliteitsgegevens op basis van transacties worden geregistreerd in het cashsysteem. Nadat ze zijn toegewezen aan het nummer van de klantenkaart worden ze eenmaal per dag in één bestand doorgestuurd naar het loyaliteitssysteem voor verdere verwerking. Inwisselingen worden online in het systeem geregistreerd.

 

Voordelen

  • gestage toename van de omzet van programmadeelnemers als onderdeel van de totale omzet van de gehele keten
  • groei van de aankopen en uitgaven van klanten
  • meer mogelijkheden voor persoonlijke relaties met DOM-klanten door toegevoegde waarde te bieden
  • aantrekken van klanten met speciale commerciële aanbiedingen, informatie over nieuwe producten of diensten die beschikbaar zijn in de winkels
  • gepersonaliseerde communicatie met klanten via verschillende communicatiekanalen
  • ontwikkeling van verschillende soorten promotiecampagnes op basis van transactiekenmerken, waaronder SKU’s (Stock Keeping Units)

 

Opmerkingen van Leroy Merlin Polen

"In mei 2007 besloten we om met Comarch samen te werken voor de implementatie van het Comarch Loyalty Management-systeem ter ondersteuning van een innovatief loyaliteitsprogramma genaamd DOM. Dit besluit was vooral gebaseerd op Comarch’s ervaring met vergelijkbare implementaties, evenals op de hoge kwaliteit en de uitgebreide functionaliteiten van Comarch Loyalty Management. Bij het selecteren van een dienstverlener waren we ons ervan bewust dat we een groot deel van onze activiteiten aan Comarch zouden toevertrouwen en dat we jarenlang met het bedrijf zouden samenwerken. (…) 

We willen graag hun professionele houding benadrukken en bevestigen dat de Comarch-consultants blijk hebben gegeven van een uitstekende kennis van marketing, klantrelaties en IT. Daarnaast geven ze blijk van een volledig inzicht in onze complexe bedrijfsprocessen. "

 

Beata Woszczyńska, Manager Customer Relations and Services, Leroy Merlin

Wenst u meer informatie? Heeft u raad nodig bij het kiezen van een product?

Omschrijf uw behoeften en we bieden u een oplossing op maat.