Comarch Loyalty Management for Airlines bij S7 Airlines

S7 Airlines is een Russische luchtvaartmaatschappij dat een breed netwerk van binnenlandse en internationale routes biedt. Het netwerk is gebaseerd op drie hubs in Moskou (Domodedovo), Novosibirsk (Tolmachevo) en Irkoetsk en vliegt op meer dan 80 bestemmingen. 

De vloot bestaat uit 44 moderne Airbus- en Boeing-vliegtuigen, met zowel een smalle als een brede romp. In 2010 werd S7 een volwaardig lid van de oneworld Airline Alliance, waardoor klanten toegang kregen tot het wereldwijde vluchtnetwerk en tot de aanvullende diensten die aangeboden worden door de luchtvaartmaatschappij en haar partners.

 

Geïmplementeerde oplossing

Comarch Loyalty Management Travel Edition

Comarch Loyalty Management Travel Edition is een geavanceerd nieuw systeem dat FFP’s ondersteunt.

Lees meer

Loyalty Management  for Airlines bij S7 Airlines

De uitdaging

De luchtvaartmaatschappij besloot om een eigen Frequent Flyer-programma te introduceren om zo meer vliegverkeer te genereren. Dit programma moest gebaseerd worden op de toekenning van punten voor gevlogen mijlen. Daarnaast leenden zowel de netwerkstructuur als het bedrijfsmodel van de vervoerder zich perfect tot het lidmaatschap van een luchtvaartalliantie; in 2010 trad S7 toe tot de oneworld Alliance om meer synergie te bereiken met luchtvaartpartners van over de hele wereld. Dit resulteerde in de vraag naar een innovatief, maar betrouwbaar IT-systeem ter ondersteuning van het Frequent Flyer-programma. Het IT-systeem moest voorbereid zijn op een snelle groei van het ledenaantal en moest openstaan voor integratie met soortgelijke programma’s van alliantiepartners uit de luchtvaartsector. 

 

De oplossing

S7 besloot haar eigen Frequent Flyer-programma te ontwikkelen op basis van Comarch Loyalty Management for Airlines. De luchtvaartmaatschappij besloot meer bepaald om Business Administration, Callcenter en andere modules te implementeren. Het systeem is geïntegreerd met het inkomstenbeheersysteem, de reserveringstool en het factureringssysteem van de luchtvaartmaatschappij, Amadeus en SITA (uitwisseling van bestanden met member tier-status), DCS- en Alfa Bank-systemen en Frequent Flyer-programma’s van alliantiepartners. Programmaleden kunnen mijlen verzamelen via een aantal luchtvaartmaatschappij-gebonden en niet-luchtvaartmaatschappij-gebonden partnerprogramma’s van over de hele wereld. Ze kunnen deze mijlen ook inwisselen voor vluchten die worden aangeboden door oneworld Alliance-luchtvaartmaatschappijen. 

Comarch Loyalty Management for Airlines wordt gehost in het veilige en efficiënte Comarch-datacenter.

 

De bedrijfsresultaten

S7 heeft een compleet FFP ontwikkeld dat wordt gekenmerkt door de volgende primaire functies:

  • Geavanceerd beheer van spaarregels
  • Automatische en handmatige verwerking van retro-claims met online systemen
  • Automatisch sparen van mijlen vóór inschrijving
  • FFP-controledatabase om dubbel profiteren te voorkomen
  • Reserverings- en cabineklasse-configuratie onafhankelijk ontwikkeld voor elke partner van de luchtvaartmaatschappij
  • Vlot beheer van de multi-partneromgeving
  • Mechanismen voor fraudepreventie
  • Genereren van rapporten
  • Automatisch sparen van mijlen voor vluchten en niet-luchtvaartmaatschappij-gebonden diensten
  • Offline inwisseling
  • Nauwkeurige passagiersherkenning – configuratie van regels voor Elite Tier-leden
  • Co-branded creditcards
  • Geavanceerde promotieontwerper – promoties op basis van verschillende parameters zoals regio, segment, afstand, eliteleden en doelgroep
  • ontwikkeling van een contact- en activiteitengeschiedenis met behulp van CRM-technieken, totaalbeeld van passagiers

 

"Gezien S7’s behoefte aan een effectief en innovatief Frequent Flyer-programma moest er rekening gehouden worden met vele aspecten. Onze focus moest niet alleen liggen op toekomstige marktprognoses, verwachtingen en resultaten die moesten worden behaald, maar ook op vereisten voor de oplossing waarin het systeem moest voorzien.

Dankzij de vruchtbare samenwerking met Comarch-professionals zijn we erin geslaagd om S7 Priority in december 2008 te introduceren.

Het systeem stelt ons in staat om onze frequente passagiers tal van voordelen te bieden op standaardvluchten binnen het S7-netwerk maar ook om partners bij het programma te betrekken, waardoor reizigers extra mijlen verdienen bij aankoop van hun producten en diensten."

 

Wenst u meer informatie? Heeft u raad nodig bij het kiezen van een product?

Omschrijf uw behoeften en we bieden u een oplossing op maat.