Comarch implementeert netwerkplanning van de volgende generatie bij dochterbedrijven van Telefónica in Latijns-Amerika

Comarch gaat Telefónica ondersteunen bij de transformatie van diens transportnetwerk in vijf Latijns-Amerikaanse landen: Argentinië, Brazilië, Chili, Colombia en Peru. De primaire doelstellingen van het project zijn het optimaliseren van netwerkinvesteringen en het zorgen voor echte kostenbesparingen in de regio. De implementatie startte begin 2015 en wordt naar verwachting voltooid in het vierde kwartaal van 2017.

In 2015 introduceerde Telefónica Comarch als officiële aanbieder van netwerkplanning en configuratiebeheer in Latijns-Amerika. Sindsdien heeft Comarch gewerkt aan de transformatie van verouderde OSS (Operations Support Systems - operatie­ondersteunings­systemen) in de regio onder het transformatie­programma van het bedrijf, met als doel om Telefónica te helpen bij het verlagen van de kosten bij het maken en gebruiken van het transportnetwerk en om de tijd tot marktintroductie te verkorten voor nieuwe bronimplementaties.

De implementatie gaat zorgen voor vereenvoudiging van de OSS-- en netwerkplannings­processen omdat het project uitgaat van gemeenschappelijkheid van de geïmplementeerde oplossingen en van synchronisatie van de voltooiingsdatum voor alle vijf landen. Comarch speelt ook de rol van adviespartner en ondersteunt zo Telefónica bij de efficiënte transformatie van de hele organisatie.

 'Als onderdeel van de strategie van Telefónica spelen onze netwerk- en operatie-ondersteuningssystemen een cruciale rol bij het mogelijk maken van diensten die wij onze klanten aanbieden. Het implementeren van netwerkplanning van de volgende generatie van Comarch is een belangrijke stap richting het verbeteren van het rendement van netwerkplannings- en optimalisatieprocessen bij onze dochterondernemingen in Latijns-Amerika. Wij kozen voor Comarch omdat dit al heeft bewezen een vertrouwde partner te zijn van de Telefónica-groep in Europa en veel flexibiliteit heeft getoond bij het voldoen aan onze vereisten. De huidige implementatie zorgt voor een integratieplatform met een optimale OSS-oplossing die wordt geünificeerd en hergebruikt in de hele groep', zegt José González Díaz, directeur Transformatie en OSS, wereldwijd CTO bij Telefónica S.A.

De geïmplementeerde oplossing bestaat uit vier cruciale modules: Comarch Next Generation Network Planning, Comarch Network Inventory, Comarch Auto-discovery & Reconciliation en Comarch Configuration Management. Dit is niet de eerste samenwerking tussen de twee bedrijven. Sinds 2003 heeft Comarch met succes Telefónica Duitsland ondersteunt bij zijn transportnetwerkbeheer en tactische planning.

 

Over Telefónica

Telefónica is een van de grootste telecommunicatie­bedrijven ter wereld qua marktkapitalisatie en aantal klanten, met een uitgebreid aanbod en een kwaliteit in verbindingen die worden geleverd over vaste, mobiele en breedband­netwerken van wereldklasse. Als groeiend bedrijf is het trots dat het een ervaring biedt die het verschil maakt op basis van zowel de ondernemingswaarden als een publieke positie die de belangen van de klanten verdedigt.

Het bedrijf heeft een belangrijke aanwezigheid in 21 landen en meer dan 349 miljoen toegangen over de hele wereld. Telefónica is sterk aanwezig in Spanje, andere delen van Europa en Latijns-Amerika, waar het bedrijf zich richt op een belangrijk deel van de groeistrategie.

Telefónica is een 100% publiek bedrijf met meer dan 1,5 miljoen rechtstreekse aandeelhouders. Het aandelenkapitaal bedraagt momenteel 5.037.804.990 gewone aandelen die worden verhandeld op de Spaanse beurs en op die in Londen, New York, Lima en Buenos Aires.

Meer informatie op: www.telefonica.com

 

Over Comarch

Sinds 1993 is Comarch aanbieder van IT-producten en -oplossingen die het bedrijfsrendement vergroten en de kosten van telecombedrijven optimaliseren. Comarch onderscheidt zich door zijn flexibiliteit bij het implementeren van oplossingen en door de individuele benadering van alle projecten. De verscheidenheid aan ontwikkelingen over de hele wereld helpt het bedrijf om de klantervaring te verbeteren en de levertijd van diensten te verkorten. Tot de klanten van Comarch behoren Vodafone, T-Mobile en MTS.

Meer informatie op: comarch.be/nl/telecommunicatie

 

Gerelateerde bronnen:

Case Study: Comarch implementeert netwerkplanning van de volgende generatie bij dochterbedrijven van Telefónica in Latijns-Amerika

Flyer: Comarch Next Generation Network Planning

Brochure: Uitgebreide BSS/OSS-aanbod van Comarch

Persbericht: Telefónica selecteert Comarch als aanbevolen aanbieder van configuratiebeheer, netwerkplanning en ontwerp

 

Persbureau voor telecommunicatie van Comarch:

Tel.: +48 12 684 83 71
E-mail: media@comarch.pl

Share