• Comarch levert beheerde diensten voor Síminn, de leidende telecomoperator van IJsland.

Comarch levert beheerde diensten voor Síminn, de leidende telecomoperator van IJsland.

Comarch zal Síminn ondersteunen bij de verbetering van hun IT-omgeving en -werkzaamheden met meerdere diensten, technologieën en leveranciers. De geïmplementeerde beheerde diensten van Comarch zullen niet alleen de OPEX (operationele kosten) verminderen, maar zullen er ook voor zorgen dat het bedrijf uitmuntend kan worden wat operationele processen betreft. Een langetermijncontract werd in november 2016 ondertekend.

Comarch zal de verantwoordelijkheid voor het dagelijks beheer van Síminn ten aanzien van factureren, applicaties en IT-werkzaamheden op zich nemen. Dankzij de beheerde diensten van Comarch kan het bedrijf voorblijven op de concurrentie dankzij de aanzienlijke vermindering van de OPEX en een verbeterde uitrolstrategie van nieuwe technologieën en diensten.

'We waarderen erg de flexibiliteit van Comarch en hun sterke vermogen om projecten professioneel uit te voeren. Dankzij de implementatie van de beheerde diensten kunnen wij de gewenste OPEX-vermindering realiseren. Dit zal bovendien het financiële resultaat van Síminn positief beïnvloeden. Maanden van voorbereiding zorgen ervoor dat wij vertrouwen hebben in Comarch als de juiste partner voor het uitvoeren van de gewoonlijk tijdrovende en routinematige activiteiten ten aanzien van IT', aldus Eric Figueras, vice-president en CTO bij Síminn.

Dit is niet de eerste samenwerking tussen deze twee bedrijven. Sinds 2013 ondersteunt Comarch Síminn op een succesvolle manier met haar BSS-oplossingen.

'We zijn erg blij dat Síminn heeft besloten om haar samenwerking met Comarch ten aanzien van de beheerde diensten voor hun factureringsactiviteiten uit te breiden. Dit is een zeer belangrijk en strategisch contract voor ons, omdat we vooral waarde hechten aan een langdurige samenwerking die gebaseerd is op inzet voor het bereiken van gemeenschappelijke doelen', aldus Marcin Dąbrowski, vice-president en hoofd van de Telecommunications Business Unit bij Comarch.

De beheerde diensten die door Comarch worden geleverd, zijn gebaseerd op BSS- en OSS-producten die worden samengevoegd met onderdelen van derde partijen. Dankzij de beheerde diensten van Comarch hebben al meerdere telecombedrijven in heel Europa hun OPEX ten aanzien van facturering, applicatiebeheer en IT-werkzaamheden verminderd.

 

OVER SÍMINN (ICELAND TELECOM)


Síminn (Iceland Telecom) wordt beschouwd als een van IJslands meest betrouwbare bedrijven. Het bedrijf is al meer dan een eeuw van invloed op het dagelijks leven van alle inwoners. Het aanbod omvat een breed portfolio aan communicatiediensten voor zowel particuliere als zakelijke klanten, zoals mobiele en vaste telefonie, internetverbindingen en televisie. Ook heeft het bedrijf een eigen tv-kanaal en streamingdiensten.

Meer informatie is te vinden op: www.siminn.is/english

 

OVER COMARCH

Sinds 1993 is Comarch leverancier van IT-producten en -oplossingen die de zakelijke efficiëntie verhogen en de kosten van telecombedrijven optimaliseren. Comarch onderscheidt zich door haar flexibiliteit bij het implementeren van oplossingen en haar individuele benadering bij alle projecten. De verscheidenheid aan ontwikkelingen over de hele wereld helpt het bedrijf om de klantervaring te verbeteren en de levertijd van diensten te verminderen. Onder andere Vodafone, T-Mobile, Telefónica en MTS behoren tot Comarch’s klanten.

Meer informatie vindt u op: comarch.be/nl/telecommunicatie

 

Gerelateerde bronnen:

Brochure (PDF): Comarch OSS Managed Services

Brochure (PDF): Comarch Comprehensive BSS/OSS Portfolio

 

Comarch-telecommunicatiepersbureau:

Tel: +48 12 684 83 71
E-mail: media@comarch.pl

Share