Comarch Loyalty Management

 

 

Comarch levert klanten al meer dan 13 jaar geavanceerde IT-oplossingen voor het uitgebreid beheer van loyaliteitsprogramma’s, klantrelaties en ondersteuning van marketingactiviteiten.

 

Met de onovertroffen Comarch Loyalty Management-oplossing kunt u unieke klantenbindingsprogramma’s ontwikkelen en uitvoeren om lidmaatschappen en beloningen efficiënt te beheren, te communiceren met klanten via meerdere kanalen en programmaprestaties te bewaken.

Comarch Loyalty Management biedt alle tools die nodig zijn voor de ontwikkeling van een succesvol loyaliteitsprogramma, voor zowel particuliere als zakelijke klanten. Om een hoge mate van klanttevredenheid te behouden, worden programmadeelnemers gemakkelijk betrokken door middel van de geïntegreerde geografisch gelokaliseerde marketingaanbiedingen en promotieacties, zoals loterijen, speciale veilingen, coupons of voordelen om de beste klanten te belonen. 

Contacteer ons

Functionaliteiten

Enkele basisfuncties van de Comarch Loyalty Management-oplossing:

  • volledig beheer van klantgegevens en gedragsinformatie
  • flexibele, onbeperkte oplossing om het klantenbestand in te delen 
  • gedetailleerde transactiegeschiedenis 
  • registratie van gegevens van sociale media
  • creatie van multidimensionale en dynamische segmenten/tiers 
  • accounts met verschillende hiërarchische niveaus
  • ondersteuning van meerdere identificatiebewijzen (plastic kaart, virtuele kaart, NFC, sleutelhanger, facturen)
  • krachtige promotieontwerper 
  • promoties van één of meerdere partners
  • meerdere promotievoordelen als gevolg van één transactie
  • automatische activering van promoties in verband met specifieke evenementen
  • mogelijkheid om verschillende prioriteitsregels voor promoties in te stellen
  • promotiekalender met een compleet overzicht van alle actieve promoties 
  • verschillende soorten coupons (papieren, virtuele en afdrukbare)
  • massale of gepersonaliseerde berichten via e-mail/sms/direct mail/POS/mobiele app/website 
  • real-time berichten met dynamische, gepersonaliseerde content die naar aanbiedingen verwijst
  • verzending van enquêtes en verzamelen van antwoorden waarvan de resultaten worden opgeslagen als nieuwe klantkenmerken 
  • meldingen op mobiele app voor geografisch gelokaliseerde push- of pull-aanbiedingen 
  • publicatie van content op Facebook-fanpagina
  • verbeterde slimme berichteditors voor e-mail, sms en POS
  • import van inhoud die is opgesteld door marketingbureaus
  • aangepaste website voor specifieke segmenten/tiers
  • toegang tot centraal archief met alle digitale media
  • verschillende soorten beloningen (kortingen, geschenken, cash-back, giveaways, vouchers, producten/services van partners)
  • verschillende vormen van beloningsschema’s en logistiek beheer 
  • beloningscatalogus die toegankelijk is op alle apparaten en in winkels 
  • voordelen afgestemd op specifieke klanten en niet beschikbaar voor andere klanten
  • flexibele tariefplannen voor beloningen: ‘alleen punten’, ‘punten en geld’ (afhankelijk van het kanaal)
  • informatie over aanverwante beloningen 
  • meerdere inwisselingskanalen: POS, callcenter, online klantenportaal, mobiele app, partnersites, levering aan huis
  • schenking/overdracht van punten
  • real-time toegang tot profielgegevens, puntensaldo en transactiegegevens 
  • instellen van persoonlijke contactvoorkeuren: soorten kanalen en promoties 
  • in-/uitschrijving voor geografisch gelokaliseerde aanbiedingen en winkelervaringen
  • inwisselingen en bestellingen belonen op de handigste manier voor klanten
  • eigen verlanglijstje met beloningen
  • interactieve enquetes beschikbaar via alle kanalen, met extra punten/bonussen voor het invullen ervan
  • persoonlijke programmastatistieken voor activiteit in het kader van het loyaliteitsprogramma 
  • klantenwerving via bestaande klanten, ‘member-get-member’
  • real-time tracking van de programma-activiteit van een klant
  • beoordeling van producten/beloningen/diensten
  • stemmen over beloningen delen op sociale media, mobiele app en ledenportaal
  • publicatie van check-ins op Facebook-prikbord
  • winkelzoeker toegankelijk via ledenportaal en mobiele app
  • real-time/batchgewijze verwerking van alle transacties
  • definitie en beheer van producten en winkels
  • beheer van programmapartners 
  • automatisch mechanisme voor fraudepreventie en -detectie 
  • beheer van zwarte lijsten
  • snelle toegang tot auditinfo op elk niveau van het systeem
  • ingebouwd contextgebonden hulpmechanisme
  • meertalige interface
  • real-time toegang tot programma-KPI’s weergegeven op iPad voor leidinggevenden
  • voortdurende bewaking van de ledenactiviteiten op dashboards voor dagelijkse gebruikers
  • genereren van standaard- en ad-hocrapporten - rapportsjablonen
  • alarmen en meldingen (e-mail of sms) voor beschikbare rapporten
  • genereren van rapporten in verschillende indelingen: PDF, XLS, RTF en CSV

Loyaliteit wordt mobiel

De populariteit van smartphones en het aantal gedownloade applicaties stijgen. Mobiele toestellen helpen bij het doen van alledaagse aankopen en beïnvloeden het koopgedrag van klanten. De voordelen van mobiele oplossingen worden eveneens op prijs gesteld door operatoren van loyaliteitsprogramma’s. Als antwoord op huidige behoeften en markttrends ontwikkelde Comarch een nieuwe oplossing – Comarch Loyalty Management Mobile Application. Deze toepassing staat u toe uw loyaliteitsprogramma te verrijken, klanten te bereiken en hun gedrag overal en altijd te beïnvloeden met de meest innovatieve technologie, namelijk Beacon.

Lees meer

Gamificeer uw loyaliteitsprogramma

Gamificatie biedt een uitstekende gelegenheid om de loyaliteit en betrokkenheid van klanten te versterken, en een sociaal aspect toe te voegen aan loyaliteitsprogramma’s die in oorsprong geen gemeenschapselementen bevatten. Betrek programmaleden door het gebruik van Beacon-technologie; stel uitdagingen voor in ruil voor specifieke voordelen!

Lees meer

Voordelen voor programma-operatoren

  • gedetailleerde informatie over programmaleden en de mogelijkheid om koopgedrag van klanten te beïnvloeden
  • mogelijkheid om verkoop op te drijven door het gebruik van continue communicatie via meerdere kanalen en door klanten een toegevoegde waarde te bieden
  • unieke en flexibele tool om een onbeperkt aantal gesofisticeerde cross- en up-selling promotieregels op te stellen
  • creatie van gerichte promoties om meer inkomsten te genereren aan een lagere kost
  • minder acquisitiekosten en meer behoud van klanten
  • meer uitgaven door klanten, lagere programmakosten en minder complexiteit door directe inruiling van punten
  • systeem gebaseerd op voorraadsbeheer dat toestaat klanten te belonen op basis van individueel gekochte producten en diensten
  • gebruik van mobiele marketing om klanten op een precieze en directe manier te bereiken
  • compleet inzicht in transactiegeschiedenis van klanten en systeemoperaties
  • personaliseerbare systemen, ondersteuning voor meerdere landen en talen
  • tracking- en rapportagemogelijkheden om de effectiviteit van loyaliteitsprogramma’s aan te tonen

Voordelen voor programmaleden

  • relevante aanbiedingen in de buurt op de juiste plaats, op het juiste ogenblik
  • real-time inruiling van punten en snelle uitbetaling
  • deelname in loyaliteitsschema op maat met unieke, gepersonaliseerde aanbiedingen en beloningen
  • sneller inwinnen van punten dankzij tal van marketingaanbiedingen en evenementen zoals loterijen, veilingen en deals van meerdere partners
  • meer privileges en meer voordelen voor topprogrammaleden
  • real-time toegang tot het loyaliteitsaccount via de mobiele app of via het ledenportaal
  • tracking van vooruitgang van de eigen activiteit binnen het programma

 

Wenst u meer informatie? Heeft u raad nodig bij het kiezen van een product?

Omschrijf uw behoeften en we bieden u een oplossing op maat.